Шість принципів, які зроблять вас переможцем
Ілля Кенігштейн, Засновник та СЕО Creative States

Чому одним з головних факторів у конкурентній боротьбі у нас є демпінг? Я бачу, як багато сегментів ринку у нас переповнені конкурентами, які рвуть один одного на частини. В цілому це нагадує залитий кров’ю червоний океан. У хід йде абсолютно будь-яка зброя, зокрема й недобросовісна конкуренція. У наших реаліях, недобросовісна конкуренція ще й тісно пов’язана з корупцією і базується на видачі дозвільно-заборонних документів, що наділяють того, хто заплатив хабар, ексклюзивними правами — наприклад, правом нелегального ввезення товару, що дає йому можливість істотного зниження ціни.
Корупція у нас — це не тільки прагнення швидко розбагатіти, але й похідна загальної відсталості мислення. Коли ти не в змозі придумати що-небудь нове, ти намагаєшся обмежити в цьому інших. Або штучно створити для себе ексклюзивні умови. І це гра на пониження. Адже при такому підході, ексклюзив має не один, а всі — адже дозволи видаються всім, хто платить. А це, в свою чергу, анулює ефект унікальності товару або послуги, підбиваючи всіх до пошуку ще більш дешевої закупівельної ціни — для отримання маржі у війні за споживача. Звідси народжується демпінг, який веде до виснаження.
У той час, як існує інший і дуже крутий варіант перемоги в конкурентній боротьбі. Не назву його єдиним, але з огляду на мої спостереження — цей варіант зараз є одним з найбільш перспективних. І вже точно він абсолютно легальний з точки зору закону.
Це вихід за межі відомих сегментів ринку і концентрація зусиль на незайманих областях, де немає конкурентів і є величезний потенціал для розвитку проекту. Це — стратегія блакитного океану. В основі стратегії Блакитного Океану лежить інновація цінності, основою якої є не конкурентна перевага, а модель ринкової поведінки, яка робить конкуренцію просто непотрібною за рахунок виходу компанії на принципово новий рівень. Таким чином, єдиний спосіб перемогти конкуренцію — це перестати намагатися її перемогти.
Як це зробити? За допомогою дотримання шести принципів. потрібно:
1. Переглянути кордони наявного ринку.
2. Фокусуватися на цілісній картині, а не на цифрах.
3. Вийти за межі наявного попиту, фактично створивши його заново.
4. Побудувати правильну стратегічну послідовність дій.
5. Подолати організаційні протиріччя всередині компанії.
6. Вбудувати процес втілення в стратегію.
Але перш за все у вас повинна бути велика і потужна ідея. Ми думали, що у нас великі мрії. А тепер ми розуміємо, що вони були не такими вже великими. Мрійте про більше. «Чим більше ваша мрія, тим більшого ви досягнете», — Шимон Перес, дев’ятий президент Ізраїлю.
«Якщо ви здатні побачити це в мріях, ви можете і зробити це. Ніколи не забувайте, що все це почалося з мрії і з мишеняти», — Волт Дісней.
Джерело: https://nv.ua/ukr/opinion/sekreti-uspishnogo-biznesu-yak-obiyti-konkurentiv-50059493.html