Сайт українського успіху

Спорт, політика, суспільство, бізнес, новини

Анатолій Кокуш: український король фільмотехніки

Підготував Семен Запорожець


Анатолій Кокуш – особистість легендарна. Це людина, яку цінують та поважають закордоном. У неформальній світовій столиці кіно – Голлівуді – винаходи Кокуша користуються величезним попитом. Проте в Україні широкому загалу він не відомий. За допомогою техніки, винайденої та сконструйованої особисто Кокушем і на його студії, знято більш ніж 300 фільмів, безліч рекламних відео, найкращих концертів, шоу та спортивних змагань по всьому світу. За свою діяльність Анатолій Кокуш двічі отримував найвищу світову нагороду в кіно – «Оскар».

Анатолій Кокуш народився у 1951 році у Керчі. Здобув інженерну освіту у Ленінградському інституті кіноінженерів. По закінченні (з 1974) працював конструктором на кіностудії ім.Довженка, потім у 1990 році заснував власну фірму – компанію «Фільмотехнік», що є унікальним поєднанням конструкторського бюро з майстернею.

Тут придумують, розробляють і виготовляють обладнання для зйомок. Головний здобуток Кокуша і його колег — операторські крани. Ідея настільки ж проста, наскільки геніальна: прилаштувати камеру на гіроскоп (пристрій, побудований за принципом дитячої дзиґи, здатний реагувати на зміну орієнтації основи, на якій його встановлено, відносно інерціального простору). Поєднавши гіроскоп і камеру, Кокуш, по суті, дав у руки операторам чарівну паличку: в них відтепер з’явилися можливості, про які вони не могли навіть мріяти. Тепер кінокамера стала нечутливою до поштовхів і коливань.

У 2006 році цей прорив був гідно відзначений. Анатолій Акимович разом з колегами отримав два технічні «Оскари» Американської кіноакадемії — за розробку гіростабілізованого операторського крана «Авторобот», а також за створення операторських кранів серії «Каскад» — тут стріла з камерою висувається за телескопічним принципом і дозволяє охоплювати одним кадром цілі краєвиди.

На обладнанні компанії Анатолія Кокуша знято багато відомих вітчизняних і зарубіжних фільмів: «Мамай», фільми Кіри Муратової, «Форсаж», «Титанік», «Війна світів», «9-та рота», «Бетмен», «Схід− Захід», «Код да Вінчі», «Місія нездійсненна-3», «Люди Х», «Містер і місіс Сміт», «Царство небесне», «Бригада», «Нічний дозор» і «Денний дозор», «Гаррі Поттер» та дуже багато інших відомих фільмів.

«У мене було дуже багато контактів у кіношній сфері, — згадує  Анатолій Кокуш, — я пропонував співробітництво своїм колишнім однокурсникам, які працюють на кіностудіях. Згодом почали отримувати замовлення на наші спеціальні технічні пристрої (імітатори полум’я, дистанційного переведення фокуса, візки, рейки, мікрокрани, панорамні голівки тощо). Це був перший досвід ведення бізнесу. Гроші, що з’явилися, вкладали в нові розробки. Уже тоді я побачив: те, що ми робимо, це нова віха в кіно. Нашу техніку використовуватимуть скрізь: і в кінематографі, і на телебаченні».

Свій успіх Кокуш пов’язує із заведеним ще у вісімдесятих правилом: вкладати все зароблене в нові розробки. Каже, запам’яталася розмова на Мюнхенському кінофестивалі з екс-українцем. «Малий бізнес у вас тільки розвивається. Ви пройдете всі стадії, які вже давно відомі на Заході. Запам’ятай, для початку потрібно вкладати 99,9% заробітку в ідею, у виробництво, — радив емігрант. — Бізнесмени, націлені на власне матеріальне благополуччя, незабаром виснажаться, і тоді залишитеся тільки ви — ті, хто заклав потрібну основу для розвитку».

 

Грудень 5, 2019

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *